< Terug naar blog

Opvallende marketinguitingen van 2017

Green Creatives Blog

2018 staat voor onze deur! Tijd om alle opvallende marketinguitingen van 2017 terug te bekijken. Er waren heel wat interessante, goede en inspirerende campagnes opgezet dit jaar.

Dus hier op een rij de reclame-uitingen die voor ons eruit sprongen.

Opvallende marketinguiting 1: Pass the heinz

When life imitates art

Het fictieve figuur Don Draper pitcht in de beruchte serie Mad Men een marketingcampagne aan Heinz. In televisieserie Man Men was Heinz niet enthousiast over het idee van Don Draper. Wat blijkt? In het echt is Heinz reuze enthousiast en hebben zij het fictieve idee werkelijkheid gemaakt. Wanneer het leven perfect kunst imiteert!!!

Opvallende marketinguiting 2: Apple VS Android

Apple die in vier video’s het besturingssysteem Android uitdaagt.

Opvallende marketinguiting 3: Growing up

Toen Apple Google uitdaagde, stond Samsung erop om Apple nog beter uit te dagen.

Opvallende marketinguiting 4: Up-upgraden

Samsung was misschien beter, maar de beste is Motorola, aldus het telecommunicatiebedrijf.

Opvallende marketinguiting 5: Burger King’s Flame Grilled Burger

Een Burger King filiaal brandde af en wat deed Burger King? Zij maakte er een advertentie van. De kracht van optimisme.

Opvallende marketinguiting 6: Did you mean Mailchimp?

Mailchimp haakte met deze kleurrijke campagne in op de incorrecte uitspraak van hun naam. Geïnspireerd door een moment uit 2014 waarbij een vrouw tijdens een podcast Mailkimp i.p.v. Mailchimp zei. Voor deze media-uiting ging Mailchimp naar huis met een Cyber Grand Prix prijs.

Opvallende marketinguiting 7: Ikea Frakta Bag

Wat doet u als een luxe modehuis met een replica van $2.145 komt aanzetten? Het Spaanse modehuis bracht een bijna identitieke Ikea Frakta-tas uit. Ikea wist precies wat zij moesten doen en reageerde op de meest klasse manier. Ikea liet Balenciaga en de rest van de wereld weten dat zij het originele exemplaar verkopen. En dat voor 50 eurocent.

Opvallende marketinguiting 8: Doe er iets leuks mee

Budget Energie speelde in op het gedogen drugsbeleid in Nederland. Zij laten hiermee zien dat stroom niet alleen voor huishoudapparaten is.

In 2018 de meest opvallende marketinguiting neerzetten? 

Wat vond u van onze keuze? Zit er iets bij wat uw interesse wekt? En wilt u ook een opvallende, sterke, inspirerende en interessante reclame voor uw bedrijf?

Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?Wil jij de meest opvallende marketinguiting van 2018 hebben?

Neem contact op!

Benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen? Vraag vrijblijvend
een offerte aan of stuur ons een whatsapp op +31641033796