Waarom een merk/concept goed vermarkten best lastig is

Waarom een merk/concept goed vermarkten best lastig is

Een merk/concept vermarkten is nog niet zo simpel. De markt kennen is natuurlijk een essentieel gegeven. Een prachtige campagne die bedoeld is voor succesvolle ondernemers zal moeders met jonge kinderen niet bijzonder aanspreken en vice versa. Het is belangrijk om de doelgroep aan te spreken in de taal die zij kennen en waar ze warm voor lopen. Zowel offline als online zijn er vele mogelijkheden om de doelgroep te bereiken, maar waar kies je nu eigenlijk voor?

Verder denken dan het design van de site

Het bouwen van een website betekent niet alleen een strak en passend design en een aansprekende tekst. Het betekent ook dat de site SEO proof moet zijn. Wat dat precies inhoudt? Het hebben van een toegankelijke en gebruiksvriendelijke site, het aanbieden van relevante content en het verwerken van ‘keywords’ waar je mee gevonden wilt worden in zoekmachines. Google is slim en kan sites ranken aan de hand van geldende criteria. Alles draait immers om het online zo goed mogelijk gevonden worden.

Online adverteren kan door het mede starten van een Google Adwords campagne. Vooraf bekijken we belangrijke zaken waar een advertentie mee kan staan of vallen, zoals de gebruikte zoekwoorden, de doelgroep en de regio waarin deze het beste uitgezet kan worden. Een display advertentie kan een interessante manier zijn om nieuwe klanten te scoren en bekendheid te genereren. Via Google Analytics kan achter de website worden bekeken wat de klanten doen wanneer ze op de site terecht komen.

Beeldcultuur

In onze beeldcultuur kunnen we eigenlijk niet om het gebruik van video’s heen. Het maken van een video is de perfecte manier om een sfeerbeleving tot stand te laten komen. Alles draait om het ervaren van een merk. We zien ook steeds meer dat er in de header van een website een video wordt getoond in plaats van slideshow van afbeeldingen. De video kan ook als advertentie worden geplaatst op YouTube, waarbij de kosten zeer acceptabel zijn. Dat komt door het feit dat niet alle adverteerders de weg hebben gevonden naar dit wereldwijd bekende kanaal.

Innovatief en inspelen op trends

De marketingafdeling van een bekende bierbrouwer ontdekte, toen Google het nieuwe logo presenteerde, dat de nieuwe letter ‘e’ exact hetzelfde was als de ‘e’ binnen het logo van deze bierbrouwer. Ze deelden hun reactie via Facebook, lieten hun post sponsoren, en binnen no time hadden ze een enorm bereik door de vele deelacties van mensen die dit geniaal vonden. Dit is een erg slimme marketing strategie en kostte praktisch niets. Inspelen op het nieuws en trends waar mensen warm voor lopen en door worden geraakt. Dat is precies waar Green Creatives zich onder andere mee bezig houdt als het gaat om een merk/concept vermarkten.

Ook offline zijn genoeg manieren te bedenken voor een merk/concept vermarkten. Denk hierbij aan het maken van flyers, brochures en beurs/conference concepten. Deze middelen zijn niet minder effectief. Interesse in online en offline vermarkten? Stel je vragen aan of bespreek jouw ideeën met ons onder het genot van een kop koffie!

ico-ques

Heeft u een vraag?

We’d love hearing from you. Give us a call
and we can chat about your needs.

ico-quote

Offerte aanvragen

See for yourself how Green Creatives
can make your life easier.

ico-book

Gratis e-book ontvangen

Sign up for free today and discover what you need to know about advertising agencies

Start typing and press Enter to search