SLA

service level agreement

Het proces

– Volledige back-up draaien (files/database)
– Kopie naar onze server
– Onderzoek naar plugins
– Voor plugins/kleine updates kun je de draaien op ‘live’ en daarna regressie testen
– Voor grotere updates installeren we de site op een nieuwe server.
– Draaien van alle updates (regressie) testen uitvoeren – checken of alles nog werkt
– Eventuele bugs fixen, uitzoeken of besluiten om een bepaalde update (nog) niet uit te voeren/terug te draaien.
– Nadat site werkende is plaatsen wij deze weer terug op het domein.

Updaten van iedere plugin

– Onderzoeken of de plugin compatibel is met de huidige versie van WordPress.
– Onderzoeken of de plugin bekende conflicten heeft met andere plugins
– Onderzoeken of de plugin custom code bevat welke kan breken bij een update

Updaten van een WordPress versie

– Onderzoeken of alle plugins compatible zijn met de nieuwe versie van WordPress
– Als op dag 1 de nieuwe versie van WordPress uitkomt gaan developers aan de slag om hun
– Plugin compatible te maken met de nieuwe versie van WordPress. Soms hoeft er niks gefixt te worden, soms wel.
– Sommige developers doen dat netjes voor de release met een beta, veel doen het er na of helemaal niet.
– Bij aan major release bijvoorbeeld 3.x -> 4.x veranderd er vaak heel veel en zullen bijna altijd stukken gefixt moeten worden.
– Onderzoeken of het theme compatible is met de nieuwe versie van WordPress.
– Fixen en implementeren.

Backups en uitvoering

– Backups van volledige website (zowel bestanden als database) 6 x
– Backup database (dagelijks)

Voorwaarden

– De server moet toestaan dat wij backupbackup erop kunnen zetten.
– Back-up bewaarbeleid 3 maanden
– Plugin updates 6 x per jaar
– WordPress Core Updates 6 x per jaar
– End-of-life vervanging _niet inbegrepen_
– Hack recovery _niet inbegrepen_
– Aantal plugins tot 15

Prijzen per jaar

Voor de volledige backup van de website brengen wij jaarlijks een bedrag van 375 euro ex btw in rekening. Dit bedrag zal geautomatiseerd jaarlijks worden verstuurd op de datum van ondertekening. SLA contracten jaarlijks op te zeggen 1 maand voor jaarlijkse facturering. Betaling is op basis van vooruitbetaling

Plugins

bij gebruik van plugins waar de site afhankelijk is van derden, kunnen wij geen garantie geven op de blijvende werking van deze plugins.

Voorbeelden van plugins van derden zijn:

– Feeds zoals Twitter,
– Google Maps
– API koppelingen
– Google analytics

Snelheid van de site

In het geval dat de website langzamer begint te worden zal er gekeken worden waar dit aan ligt. Problemen met snelheid zijn tegen meerwerk indien de problemen zijn ontstaan door:

– uploads van de klant zelf (bijvoorbeeld fotografie)
– aanpassingen van klant zelf

Eigen plugins

Toevoegingen van eigen plugins is niet toegestaan.

Responstijd

Bij uitval website zal Green Creatives z.s.m. handelen om de website weer in de lucht te zetten, binnen 8 werkuren. Tijdens en buiten kantoortijden wordt gratis support verleend op kritieke storingen, aan services die onder Monitoring vallen (afhankelijk van het type SLA). Eventuele vragen en storingen die buiten deze SLA vallen, lossen wij op van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 17:30 uur tegen een uurtarief van € 85 per uur, met een starttarief van € 8.26

Hack Recovery

In het onwaarschijnlijk geval van een hack, zullen wij een eerdere backup terug zetten en daar de volledige security updates uitvoeren.

Start typing and press Enter to search