Huisstijl ontwerp

Je professionaliteit zit in alle aspecten van je bedrijfsvoering. De netheid van je kantoor, de manier waarop je de telefoon opneemt, de kwaliteit van je dienstverlening. En in je huisstijl. Een huisstijl is onderdeel van je totale marketingmix, zo’n 6% van het totaal. Maar het is er een waar je een klant mee kan winnen of verliezen. Omdat het bepalend is voor de professionaliteit die je naar je klant uitstraalt.

Een goede basis voor een professionele indruk

De basis van je huisstijl bestaat uit: een logo, briefpapier, enveloppen, met vriendelijke groet kaarten (with compliment cards), en natuurlijk visitekaartjes. Maar een huisstijl kan nog veel meer bevatten. Een volledige huisstijl omvat ook gevelreclame, autobestickering, lichtbakken, relatiegeschenken, borden, banners en ga zo maar door. Als een huisstijl of grafisch imago goed ontworpen is en consequent wordt doorgevoerd, kunnen mensen zich er makkelijk mee idenitficeren en zal je professionaliteit hoger gewaardeerd worden. Daardoor wordt je bedrijf als een serieuzere partij gezien.

Zelf je huisstijl kiezen

Bij het ontwerp van je huisstijl kijkt Green Creatives naar je doelgroep, je concurrenten, je strategie. Zo bepalen we in overleg de gewenste uitstraling. Meestal is de huisstijl gebaseerd op het logo. Je logo wordt op originele wijze en consequent doorgevoerd in je briefpapier, op je enveloppen enzovoort. We ontwerpen dan verschillende versies van je huisstijl en je kiest dan zelf de huisstijl die je het mooiste vindt.

Huisstijlreglementen

Een van de meest belangrijke aspecten van een huisstijl is je eraan houden. Als je herkenbaar wil zijn voor je klant, is het belangrijk om dezelfde uitstraling te houden. Dat betekent niet dat je helemaal niets kunt veranderen. Een tweak op zijn tijd kan wel. Daarmee blijf je up-to-date. Wijkt je logo of huisstijl echter teveel af van het bekende, dan kunnen klanten vervreemd van je raken. Blijf dus vooral je gekozen huisstijl vormgeving volgen. Doe je dit, dan heb je aan één van de voorwaarden om een brand neer te zetten voldaan. Bij je huisstijl ontwerp doet Green Creatives je een huisstijlhandboek cadeau. Dit huisstijlreglement zal je helpen je huisstijl te bewaken. En daarmeede visuele identiteit van je bedrijf.

atowork-placeholder-blanc

Elite tekst hier

Creative Space Huisstijl ontwerp

Lorem Ipsum is slechts een proeftekst uit het drukkerij- en zetterijwezen. Lorem Ipsum is de standaard proeftekst in deze bedrijfstak sinds de 16e eeuw, toen een onbekende drukker een zethaak met letters nam en ze door elkaar husselde om een font-catalogus te maken. Het heeft niet

Harberton Risk Management huisstijl ontwerp

Lorem Ipsum is slechts een proeftekst uit het drukkerij- en zetterijwezen. Lorem Ipsum is de standaard proeftekst in deze bedrijfstak sinds de 16e eeuw, toen een onbekende drukker een zethaak met letters nam en ze door elkaar husselde om een font-catalogus te maken. Het heeft niet

Lessyr huisstijl ontwerp

Lorem Ipsum is slechts een proeftekst uit het drukkerij- en zetterijwezen. Lorem Ipsum is de standaard proeftekst in deze bedrijfstak sinds de 16e eeuw, toen een onbekende drukker een zethaak met letters nam en ze door elkaar husselde om een font-catalogus te maken. Het heeft niet

Rokin 75 Amsterdam huisstijl ontwerp

Lorem Ipsum is slechts een proeftekst uit het drukkerij- en zetterijwezen. Lorem Ipsum is de standaard proeftekst in deze bedrijfstak sinds de 16e eeuw, toen een onbekende drukker een zethaak met letters nam en ze door elkaar husselde om een font-catalogus te maken. Het heeft niet

Gaming Legal huisstijl ontwerp

Lorem Ipsum is slechts een proeftekst uit het drukkerij- en zetterijwezen. Lorem Ipsum is de standaard proeftekst in deze bedrijfstak sinds de 16e eeuw, toen een onbekende drukker een zethaak met letters nam en ze door elkaar husselde om een font-catalogus te maken. Het heeft niet

 

Mavim huisstijl ontwerp

Lorem Ipsum is slechts een proeftekst uit het drukkerij- en zetterijwezen. Lorem Ipsum is de standaard proeftekst in deze bedrijfstak sinds de 16e eeuw, toen een onbekende drukker een zethaak met letters nam en ze door elkaar husselde om een font-catalogus te maken. Het heeft niet

Amstelhoven huisstijl ontwerp

Lorem Ipsum is slechts een proeftekst uit het drukkerij- en zetterijwezen. Lorem Ipsum is de standaard proeftekst in deze bedrijfstak sinds de 16e eeuw, toen een onbekende drukker een zethaak met letters nam en ze door elkaar husselde om een font-catalogus te maken. Het heeft niet

De Boffert huisstijl ontwerp

Lorem Ipsum is slechts een proeftekst uit het drukkerij- en zetterijwezen. Lorem Ipsum is de standaard proeftekst in deze bedrijfstak sinds de 16e eeuw, toen een onbekende drukker een zethaak met letters nam en ze door elkaar husselde om een font-catalogus te maken. Het heeft niet

Word ook onze klant?

The Best of Green Creatives