De handigste apps #1

Elke dag worden er honderden apps gelanceerd. Sommige werken goed, sommige zijn handig en sommige zijn ronduit geniaal. Er zijn veel apps die jou op zakelijk gebied veel werk en moeite uit handen nemen maar het is haast onmogelijk om door de bomen het bos nog te zien. Om jou te helpen selecteert Green Creatives de handigste apps van het moment op zakelijk gebied. Elk artikel staat in het teken van een bepaald onderwerp en deze serie trappen we af met ‘De handigeste apps: Kantoorgadgets’.

TurboScan: optimaal scannen zonder scanner
Kosten: € 0,72

De tijd dat iedereen op kantoor of thuis een scanner heeft is voorbij. Met de TurboScan scan je in een oogwenk belangrijke documenten of foto’s in. Vervolgens kan je de scans gelijk naar jezelf mailen of naar de printer sturen. Een handige en goedkope gadget die je ook nog eens kantoorruimte oplevert.

[image_with_animation image_url=”10186″ animation=”Fade In” img_link_target=”_self”]

Evernote: remember everything
Kosten: gratis

Met Evernote onthoud je alles uit je dagelijks leven. Je kan enorm makkelijk aantekeningen mee maken, opslaan en ordenen. Je kan aantekeningen opschrijven, uitspreken of fotograferen en daarnaast herkent het ook nog is handschrift. Met Evernote kan het allemaal. Het opslaan en delen van documenten is ook geen probleem.

[image_with_animation image_url=”10185″ animation=”Fade In” img_link_target=”_self”]

Smart OCR: PDF en afbeeldingen omzetten in tekst
Kosten: gratis 

Met Smart OCR laat je eenvoudig foto’s van afbeeldingen of PDF maken. Vervolgens scant en analyseert het programma automatisch de tekst die je vervolgens gelijk kan bewerken of doorsturen naar bekenden. Daarnaast kan het programma teksten lezen en registreren.

[image_with_animation image_url=”10184″ animation=”Fade In” img_link_target=”_self”]

Basecamp: online projectmanagement
Kosten: gratis

Basecamp is een van de populairste online projectmanagement apps. Met Basecamp kan je samen met klanten en collega’s online aan hetzelfde project werken. Het werkt snel en is overzichtelijk en er kunnen meerdere persoonlijke en zakelijke projecten worden aangemaakt. Daarnaast laat het duidelijk de aankomende deadlines en laatste gemaakte wijzigingen zien.

[image_with_animation image_url=”10183″ animation=”Fade In” img_link_target=”_self”]

Dropbox: online filestorage
Kosten: gratis 

Dropbox laat je eenvoudig al je projecten, foto’s, videos en al het overige uploaden en delen met relaties of vrienden. Het is een online clouddienst met groot gebruikersgemak en tegenhanger van het bekendere Google Drive.  De gratis account geeft je tot 2 GB aan ruimte. Door mensen uit te nodigen voor Dropbox kan je de capaciteit vergroten. Heb je echt veel ruimte nodig dan kan je vanaf 9,99 dollar per jaar 100 GB of meer aanschaffen.

[image_with_animation image_url=”10182″ animation=”Fade In” img_link_target=”_self”]

Dit was het eerste deel in deze serie.

Er zijn natuurlijk nog veel meer handige of leuke apps. Ben jij er een tegen gekomen? Laat het ons weten door hieronder een berichtje achter te laten of neem contact met ons op. We zijn benieuwd!