Guerrilla marketing

Guerrilla marketing

De laatste jaren wint guerrilla marketing steeds meer aan populariteit. Door de opkomst van social media is het mogelijk om met een extreem klein budget toch miljoenen mensen te bereiken. En dat is natuurlijk de droom van elke marketeer. Hoe? Door guerrilla marketing! Vaak zijn het simpele filmpjes of foto’s die binnen no-time viral gaan waarvan je denkt: ‘dat had ik ook kunnen bedenken.’. In dit blog een overzicht van de populairste en meest geniale guerrilla marketing.

De meeste mensen zullen bekend zijn met guerrilla marketing, ook al is het wellicht onbewust. Veel van de bekendste guerrilla marketing acties zijn namelijk breed uitgemeten in het nieuws. Voor diegene die geen goed beeld heeft bij guerrilla marketing een korte introductie.

‘Guerrilla marketing is een marketingtechniek die poogt om met beperkte middelen een groot resultaat te bereiken. Guerrillamarketing is erop gericht om in een zeer korte tijd veel media-aandacht of aandacht van publiek te behalen. Veelal zijn deze kosten een fractie van de kosten die dure campagnes met zich meenemen.’ 

Middels een videoproductie of goed uitgedachte bedrijfsfilm kan ook jij viral gaan! In deze blog geven we je een overzicht van guerrillamarketing campagnes die het verdienen om uitgelicht te worden.

Coca-Cola Hello Happiness

Bouwvakkers in de Arabische Emiraten krijgen een extreem laag loon van slechts 6 dollar per dag. Wat ze verdienen sturen ze op naar hun familie. Daardoor is het haast onmogelijk om regelmatig met hun families te bellen. Coca-Cola heeft een aantal speciale Hello Happiness Stations ontwikkeld waarmee de werknemers met een Cola-dop 3 minuten naar huis kunnen bellen. De campagne past precies bij het bedrijf, share happiness!

Add drama by TNT Drama

In een slaperig Belgisch stadje wordt op een pleintje een grote rode druk knop neergezet. Wat er daarna gebeurd gaan wij niet verklappen. Briljante guerrillamarketing van TNT Drama!

T-Mobile, Life is for sharing

Eén van de bekendste vormen van guerrilla marketing zijn flash mobs. Bij een flash mob komt een grote groep mensen onverwachts samen en doen iets ongebruikelijks. T-Mobile pakt hier goed uit met een groots opgezette flash mob in het Liverpool Station in Londen. Meer dan 39 miljoen mensen hebben deze flash mob gezien.

Liquid mountaineering 

Geniale en perfect uitgevoerde Hoax van het merk Hi-Tec. Nog steeds vragen mensen zich af of het nou echt is of niet. De waterdichte schoenen van het outdoormerk zijn een essentieel element in de zogenaamde ‘techniek’.

ico-ques

Heeft u een vraag?

We’d love hearing from you. Give us a call
and we can chat about your needs.

ico-quote

Offerte aanvragen

See for yourself how Green Creatives
can make your life easier.

ico-book

Gratis e-book ontvangen

Sign up for free today and discover what you need to know about advertising agencies

Start typing and press Enter to search