De evolutie van logo’s

Overal om ons heen zijn logo’s. Ga boodschappen doen en wat volgt is een aaneenschakeling van rijen producten met stuk voor stuk een eigen logo. Maar waarom pak je in de supermarkt toch wasmiddel A en niet B? In dit blog gaan we in op de evolutie en het belang van een goed logo anno 2014.

logo-evolution

Rondom logo’s heerst een grote misvatting. ‘Dat is toch veel te duur’ of ‘Nee, mijn bedrijf is daar veels te klein voor joh’ zijn veel gehoorde antwoorden wanneer er gevraagd waarom iemand geen professioneel logo bij zijn of haar onderneming heeft. Een andere veel gemaakte fout is dat ondernemers zelf een logo in elkaar zetten met Paint. Er wordt in een uurtje wat geknutseld en klaar is Kees: een logo! Een goed logo weerspiegelt de identiteit van je bedrijf of organisatie. Een goed logo is meestal simpel. In één oogopslag is duidelijk wat het logo is. Hierdoor is het makkelijk de naam van het bedrijf aan het logo te koppelen. Als je kijkt naar de evolutie van logo’s van grote bedrijven als Apple, Shell en Pepsi valt een ding op: de ontwikkeling van ingewikkelde naar eenvoud. Een mooi voorbeeld is de ontwikkeling van het logo van Pepsi.

pepsi-logo evolution

Een logo is de eerste indruk die je bij (potentiële) klanten achterlaat en het is de eerste indruk die klanten doet beslissen of ze tot aanschaf over gaan of niet. In een oogopslag maakt de consument een afweging op basis van het logo. Logisch dat een professioneel logo daardoor van groot belang is. Wanneer een consument op zoek is naar een bedrijf dat hem kan helpen zijn schulden af te lossen, zou hij dan voor het bedrijf gaan met een professioneel en formeel logo of voor het bedrijf met een zelf gefabriceerd logo’tje? Een goed logo straalt vertrouwen uit en juist in de huidige economie is vertrouwen enorm belangrijk. Volgens Green Creatives voldoet een goed logo aan de onderstaande vijf principes.

Effectief logo ontwerp door Green Creatives

Effectief logo ontwerp

Wat Green Creatives uniek maakt is dat wij intensief met jou samenwerken om tot het gewenste resultaat te komen. Aan de hand van een aantal door jou gekozen voorbeelden beginnen wij met schetsen, met potlood. Klassieke ambacht dus.  Green Creatives erkent als geen ander het belang van een mooi, passend logo en daarbij horende huisstijl. We maken graag kennis met jou bedrijf en vertellen je precies hoe wij jou kunnen helpen aan de nieuwe huisstijl van je bedrijf. Neem een kijkje wat Green Creatives in het verleden heeft ontworpen.

Voorbeelden van onze logo’s